zondag 18 december 2011

Holga Versus Canon

Holga Lens for Canon

Ik heb al een tijdje een Holga lens liggen voor op een Canon spiegelreflexcamera en
vandaag tussen neus en lippen door even uitgeprobeerd.
Het weer was er naar en omdat ik gek op mooie luchten ben was het vandaag de uitgesproken dag om een paar mooie luchten te fotograferen.

Holga Lens for Canon

Het begon al een beetje begon te schemeren en dan veranderd de lucht in de meest mooie kleurschakeringen.

Holga Lens for Canon

Omdat ik de Holga lens gebruik op mijn Canon 350D kan ik de meeste functies niet gebruiken, zoals het in en uit zoomen en scherpstellen en omdat de lens geheel van plastic is krijg je een mooi wazig effect.
De Holga en Lomo-kenners herkennen de verzadigde kleuren en de donkere randen die de lens produceert.
Ik ga zeker deze lens vaker gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten