zaterdag 17 december 2011

Dutch doors project

Dutch doors project

Winter is nou niet echt de ideale omstandigheden om eens leuk te gaan fotograferen, zeker niet als het regent. Maar omdat de hond toch zijn dagelijkse wandeling tot zich moet nemen en het slechts buien zijn heb ik de stap toch gewaagd.

Gewapend met mijn Lomo-LC-A het Russische paradepaardje geladen met Fujifilm Fujichrome 200 Sensia en natuurlijk mijn hond ben ik letterlijk en figuurlijk langs de deuren gegaan.

Dutch doors project

Ik had mij zelf een opdracht gegeven om 36 verschillende Nederlandse voordeuren te fotograferen tijdens de wandeling met mijn hond.
Ik moest dit zo onopgemerkt mogelijk doen omdat de meeste mensen in deze tijd nou niet zo gecharmeerd zijn als je hun deur staat te fotograferen.

Dutch doors project

Door je zelf zo'n opdracht te geven ga je meer gericht kijken en dan verbaas je over de diversiteit aan voordeuren.
Na twijfel tussen een kleurenfilm of een diafilm heb ik toch voor het tweede gekozen en deze laten X-processen omdat je een leuk en spannend effect krijgt aan de beelden.
Het is voor het eerst dat ik de film op deze manier laat ontwikkelen en ik vind de opdracht geslaagd en zeker voor herhaling vatbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten