vrijdag 17 februari 2012

Een vondst uit het grofvuil!



Vandaag was het de dag van het grof vuil en dan staat de straat helemaal vol met troep.
Ik liep langs een hele berg troep en mijn oog viel op een bruin hoesje waar ik erg nieuwsgierig naar was.
Op het mapje zat een drukknoop met een tekst "Kodak" en ik heb het ongeopend meegenomen naar huis.

Eenmaal thuis toen ik het bruine mapje opende zat er een puntgaaf Brownie 127 camera van Kodak in.
deze camera is van zwart plastic en gebruikt een 127 film die her en der nog wel te krijgen is als je er goed naar zoekt.

De Brownie was een uitermate populair in Engeland mede omdat deze camera in dit land ook geproduceerd werd. In 1952 is deze  in productie genomen en in Augustus 1954 stond de verkoop-teller over de één miljoen verkochte exemplaren.

Deze camera is een zogenaamde snapshot viewfinder model en er valt niets in te stellen, gewoon op de sluiterknop indrukken en film doordraaien en het in en uitzoomen doe je gewoon door een stapje naar voren of naar achteren te stappen.

Het is een prachtige elegante vondst die een mooi plaatsje krijgt tot dat ik een 127film heb gevonden om de camera te testen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten