donderdag 23 februari 2012

Lubitel 166B


Na lang wachten is mijn Lubitel 166B gearriveerd!
Deze Rus moest uit de Oekraïne komen en door weersomstandigheden heeft zijn reis wat langer geduurd.
De camera is in goede conditie en alles werkt naar behoren.

Ik wilde perse de originele uitvoering tegen een zacht prijsje en dan moet je veel geduld hebben nu moet ik alleen nog een beetje wennen met scherpstellen.
In deze camera moet 120 filmrolletjes en omdat ik geen ervaring heb met deze camera heb ik goedkope lucky filmrolletjes gekocht in Hongkong op ebay. Zelfs uit Hongkong zijn ze goedkoper dan in Nederland.

  
Van horen zeggen is het niet van de beste kwaliteit film maar om mee te experimenteren is het goed genoeg.
Mijn plan is om ook 120 film zelf te ontwikkelen en daarom ga ik naast het C41 proces mij ook wagen aan het zwart/wit proces en dan afdrukken in mijn portable doka die in opbouw is.
En zo ondertussen is er weer een project bij gekomen zodat ik mij voorlopig niet hoef te vervelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten