maandag 20 februari 2012

Project doka

Vandaag is er een begin gemaakt aan project doka.
Nu ik de smaak te pakken heb met het ontwikkelen van negatieven wil ik verder met het proces en dat is afdrukken maken.
Daar zijn een aantal spullen voor nodig en omdat het analoog iets is uit vervlogen tijden kan je niet even naar een fotozaak rennen om je doka in één keer aan te schaffen dan is het een sport om zo goedkoop mogelijk alles bij elkaar te zoeken uit kringloopwinkels en of Marktplaats of eBay.
Er zijn nog fotozaken die op internet een hele nieuwe doka uitrusting verkopen maar dit is een hele dure gelegenheid.

Vandaag was iemand van het analoge foto forum zo vriendelijk en ozo aardig geweest om mij een vergroter te brengen Een Opemus 5 in prima conditie en dit tegen een flesje wijn.

Ondertussen heb ik ook een vergrotingsraam kunnen bemachtigen en nog wel helemaal nieuw in doos.

Het begin is er en met veel geduld staat straks een gehele doka tot mijn beschikking.

2 opmerkingen:

  1. Wauw wat leuk! Een fijne blog om te volgen, dat zal ik dan vanaf nu ook zeker doen ;-) ben zeer geïnteresseerd in analoge fotografie, maar doe het veel te weinig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Elisse,
    Bedankt voor je reactie en compliment,
    Leuk om te lezen dat je belangstelling hebt voor analoge fotografie.
    Toch maar vaker analoog fotograferen? Ik vind het leuker dan digitaal;-)

    BeantwoordenVerwijderen