donderdag 5 januari 2012

50 Kodak rolletjes met slecht nieuws

De beroemde Amerikaanse producent van fotoapparatuur Eastman Kodak maakt zich op voor het aanvragen van uitstel van betaling.

Dit nieuws klinkt niet echt lekker in de oren van de Kodak-fans en zeker niet in de oren van de film-fans. Moeten we dan toch langzamerhand afscheid nemen van het beroemde gele doosje?
Het gele doosje waar ik mee ben opgegroeid? Het bedrijf die bijna 130 jaar geschiedenis er op heeft zitten? Er zit een dikke kans in dat het dan toch echt gaat gebeuren en ik denk dat de heer Eastman zich drie keer omdraait in zijn graf.

Men geeft de digitalisering de schuld, Kodak zou het niet bij kunnen benen.
Maar ik denk dat er ook een stukje wanbeleid een verkeerde bedrijfsvoering er bij komt kijken maar dat zullen we nooit te weten komen. In ieder geval is het aandeel Kodak niks meer waard niet dat ik aandelen er in heb, ik heb er meer emotionele aandelen in.

Als kind naar de Kodak Express 1 uur service die Kodak in het leven had geroepen en binnen ongeveer 60 minuten je foto's weer ophalen dat was iets opzienbarend.
En ook deze heb ik zien verdwijnen zo ook de kodachrome 64 film één van de mooiste film van Kodak.

Als of de duivel er mee gespeeld heeft heb ik via marktplaats 50 stuks Kodak rolletjes voor een heel zacht prijsje kunnen kopen. Ik vraag me af gaat er nu een run ontstaan op de Kodak rolletjes als kodak een doorstart gaat maken omdat er een grote kans bestaat dat de filmdivisie stopt of afgestoten gaat worden.
Ach!...We weten hoe het Polaroid is vergaan het is een soortgelijke situatie.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten