maandag 16 april 2012

Afga Isoly


Voor een paar euro's kwam ik de Afga Isoly tegen een cameraatje die wel heel erg op de Diana F+ lijkt maar dan in een veel solidere uitvoering. De Lomografen weten precies waar ik het over heb als ik de Diana F+ noem Het leuke plastic cameraatje die je ondertussen in verschillende kleuren kan kopen.

Wil je intensief gaan klikken dan kan ik je toch aanraden om naar een Agfa Isoly uit te kijken omdat deze net iets steviger gebouwd is dan de Diana terwijl de mogelijkheden bijna het zelfde zijn of je moet voor de uitgebreide Diana giftbox gaan dan heb je natuurlijk een legio aan mogelijkheden en lenzen maar voor gewoon een snapshot te maken is de Isoly echt een aanrader.

De  Isoly kent maar drie instelmogelijkheden zonnig, bewolkt en afstand 2 tot 4 meter wat eenvoudig is in te stellen is met een handeltje die je trapsgewijs kan instellen.
Ook heeft de Isoly een hotshoe zodat je al je (lomo) flitsers er op kan gebruiken zonder dat je een flitssnoertje hoeft aan te sluiten.

Het inleggen van de 120 film gaat makkelijk en het viel mij op dat de Isoly op de zelfde manier opent als de Diana F+ met een draai-slotje aan de onderkant van de camera en dan kan je de back er zo van de camera afschuiven niet echt praktisch als je buiten van film wilt verwisselen.

let wel op de Isoly gebruikt weliswaar 120 film maar maakt 4x4 foto's dus je kan met een 120 film 16 opnames maken in plaats van 12 op 6x6 formaat.

De keuze voor de  Isoly is snel gemaakt omdat deze vele malen goedkoper en solide is dan de Diana F+.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten